Erikoissairaanhoidon digitaaliset palvelut

Palvelun sisältö

Digitaaliset palvelut uudistuvat ja laajenevat vaiheittain koko hyvinvointialueelle. Digitaalisten palvelujen kautta voit esimerkiksi

  • keskustella ammattilaisen kanssa chatissa
  • varata ajan
  • täyttää lomakkeen ja toimittaa sen meille
  • pyytää reseptin uusimista
  • tallentaa mittaustuloksiasi
  • Toimi näin

    Terveyskeskus siellä missä olet

    Digitaalisessa sote-keskuksessa saat hoitoa etänä. Chatissa voit keskustella hoitajan tai psykiatrisen sairaanhoitajan kanssa. Et tarvitse ajanvarausta.

    Jos on tarpeen, saat ajan lääkärin, hoitajan tai fysioterapeutin videovastaanotolle.

    Terveystiedot, tutkimustulokset ja reseptit

    Terveystietosi ja vähitellen sosiaalipalvelujen tietoja voit tarkastella OmaKannasta. Voit myös pyytää reseptin uusimista, tallentaa mittaustuloksiasi ja hoitotahdon. Pääset kirjautumaan OmaKantaan esimerkiksi verkkopankkitunnuksilla.

    Ajanvaraus ja lomakkeet

    Koko Pohteen yhteistä digitaalista ajanvarausta ei vielä toistaiseksi ole. Jos sinun tarvitsee siirtää tai perua sinulle varattu aika, ota yhteyttä siihen toimipaikkaan, johon aikasi on varattu.

    Kaikkia lomakkeita ei ole mahdollisuus täyttää ja toimittaa digitaalisen lomakkeen kautta. Jos sinulla on kysyttävää lomakkeiden toimittamiseen liittyen, niin olethan yhteydessä kyseiseen toimipaikkaan.

    Yhteystiedot

    Digitaaliset palvelut

    NordLab sähköinen ajanvaraus

    Varaa aika laboratorioon Nordlabin sähköisen ajanvarauksen kautta.
    Digitaaliset palvelut

    OmaOYS digitaalisen asioinnin palvelu

    OmaOYS on OYSin ja Oulaskankaan digitaalisen asioinnin palvelu. Palvelun käyttö edellyttää sinulta vahvaa tunnistautumista esimerkiksi mobiilivarmenteella tai verkkopankkitunnuksilla. ​

    OmaOYS palvelussa voit esimerkiksi

    • tarkistaa ajanvarauksesi ja varata ajan vastaanotolle, jolla palvelu on käytössä
    • täyttää hoitoon liittyviä kyselyjä
    • antaa ja perua biopankkisuostumuksen
    • asioida alle 12-vuotiaan huollettavan tai täysi-ikäisen puolesta
    Digitaaliset palvelut

    Päivystysapu chat

    Kun sosiaali- ja terveyskeskuksesi on suljettu, voit kysyä neuvoa Päivystysavun chat-keskustelusta. Chat-keskusteluun tarvitset verkkopankkitunnukset tai mobiilivarmenteen.